In general, atunci când ne referim la aspectele tehnice ale dansului social, un dans bun are trei componente principale:
1. tehnică de dans bună.
2. muzicalitate bună.
3. improvizație bună.
Se poate vedea, din schema următoare, nu numai succesiunea în timp care trebuie respectată, ci și cât de mult trebuie exersată fiecare componentă în raport cu celelalte, de-a lungul timpului.
A avea o tehnică bună presupune a avea o îmbrățișare bună, o postură bună și o manieră bună de a păși. Dezvoltarea acestora nu presupune numai o bună cunoaștere a propriului corp, ci și o aprofundare corectă a interacțiunii cu partenerul de dans. Cu alte cuvinte, pe lângă cele trei elemente menționate, avem nevoie să ne dezvoltăm două aptitudini tehnice de cuplu:
1. una activă: capacitatea de a transmite intenția de mișcare și, implicit, de a putea executa mișcările.
2. una receptivă: de a putea percepe și înțelege – senzorial vorbind – ce face cealaltă persoană.
O muzicalitate bună presupune, pentru început, să putem face diferența între stilurile de muzică, fiecare cu particularitățile sale ritmice și lirice. Dar acesta nu este decât începutul.
O muzicalitate decentă, în ceea ce ne privește, presupune, de asemenea, să înțelegem tiparele ritmice de bază, variațiunile melodice și să putem dansa vocea interpretului. Prin urmare, pe lângă cele trei elemente menționate, vom avea două aptitudini muzicale:
1. una pasivă/ receptivă: de a auzi și a înțelege ce se întâmplă în muzică, astfel încât să putem exprima muzica în dans.
2. una activă: execuția mișcărilor conform muzicii.
Atunci când vorbim despre improvizație, aceasta poate fi, la rândul ei, de trei feluri: improvizație muzicală, improvizație motrica (de mișcări) și coregrafie. Având în vedere că în dansul social nu ne folosim de coregrafie, o vom lăsa pe aceasta din urmă la o parte.
Avem, de asemenea, două aptitudini, însă de această dată, ambele active:
1. capacitatea de a descompune muzica și pașii în elemente de bază.
2. capacitatea de a compune aceste elemente de bază în altă succesiune decât cea inițială.
Adaptat dupa capitolul "Tangoul social" din cartea Manual de Tango, Magisteria, 2017., de Alexandru Eugen Cristea.
Alexandru Eugen Cristea este autor al cartii Tarraxinha - Technique and Musicality, aparuta in 2017, co-autor al primei carti de Kizomba din lume (2016) si autor al multor carti de dans, coaching si spiritualitate.
Alexandru a fost reprezentant Kizomba pentru Isabelle & Felicien - World Team Project in anul 2016 si este atestat ca instructor de Urban Kiz de Moun si Enah de la Paris, fondatori ai stilului.
Avand licenta internationala ca instructor de Tango Argentinian, Alexandru este editor al revistei internationale Modern Tango World, instructor autorizat de Fitness, actor la teatrul Bulandra din Bucuresti.
Excelend in explicatii rationale, dinamica miscarii si determinarea conexiunilor dintre fizic, mental si emotional, lectiile cu Alexandru sunt adesea un carusel menit sa scoata participantii din zona de confort pentru a experimenta noi si noi posibilitati de exprimare artistica.
Ai toate motivele sa participi la cursurile noastre de dans!
Da, metoda face diferenta. Informatiile la zi, exercitiile special gandite pentru dezvoltarea abilitatilor de dans si abordarea moderna fac adevarate minuni. Plus, suntem certificati la nivel international de Moun si Enah, fondatori ai stilului Urban Kiz.
Fiecare persoana este unica si invata in ritmul ei, prin urmare, la cursurile noastre, am renuntat de mult de etichetele de genul incepatori, intermediari, etc. Toata lumea danseaza cu toata lumea si fiecare primeste informatii in ritmul lui/ ei, ca la o lectie privata.
Da, ne selectam clientii si doar oamenii faini sunt primiti alaturi de noi. Avem intalniri de grup si petreceri private, excursii, socializare, distractie si multa voie buna.
Inscrie-te acum! Detalii aici.
Copyright © Alexandru Eugen Cristea. All Rights Reserved