de Alexandru Eugen Cristea

choose your image

Sunt adesea întrebat care este calea cea mai ușoară de a ajunge din postura de neofit – începător în dans – la postura de dansator/ dansatoare de nivel intermediar sau avansat.

Răspunsul meu este invariabil același: folosește o structură reală de dezvoltare. Asta înseamnă o structură stabilă, cu alte cuvinte, o structură tridimensională - cu trei piloni.

Triunghiul este cea mai stabilă structură simplă, iar dacă ne dorim să avem parte de o dezvoltare lină și directă – în dans sau în orice alt domeniu – trebuie obligatoriu să ținem cont de acest principiu. Este, desigur, un principiu primordial și divin al creației universului, reprezentat prin Sfânta Treime.

Aplicat în dans prespune faptul că avem nevoie de trei tipuri de activități – trei procese – pe care să le intercalăm în drumul nostru spre dezvoltare: lecțiile de grup, exersarea individuală, participarea la petreceri. Să le luăm pe rând și să vedem care sunt punctele esențiale ale fiecărui aspect.

Cursurile de grup sunt primul aspect cu care o persoană care începe să învețe dans are contact. Am expus deja diferitele aspecte ale unui curs bine structurat în articolul pe care îl găsiți aici.

Ce vreau să adaug este o nouă modalitate de a ne uita la un curs de grup, din perspectiva accesului la informație. Astfel, există două tipuri de cursuri: cele în care cursantul are acces la informația completă și cele în care are acces la o informație limitată.

Din punctul de vedere al participanților la curs acest lucru se poate traduce și astfel: indiferent dacă sunt bărbat (leader) sau femeie (follower), am acces la informațiile complete – atât cele pentru leader cât și cele pentru follower – sau nu?

Există, desigur, o întreagă dezbatere pe această temă – dacă femeile ar trebui să învețe și partea de leader sau nu, respectiv dacă bărbații ar trebui să învețe și partea de follower – dezbatere pe care nu o să o abordăm acum. Tot ce vom spune este că în ceea ce mă privește o informație completă este întotdeauna mai valoroasă decât una incompletă, imaginea de ansamblu nu poate fi înțeleasă cu adevărat decât având infomația completă, și faptul că eu personal nu am întânit niciun dansator și nicio dansatoare de talie internațională care să nu știe informația completă.

Al doilea aspect – exersarea individuală – este de asemenea foarte important. La modul ideal, fiecare cursant/ ă ar trebui să exerseze acasă zilnic. Zilnic?.. Da, zilnic. Zil-nic! 

(De cele mai multe ori aici are loc șocul în mintea tuturor celor care aud această afirmație. Dar stați un pic să o auziți până la capăt...)

Ar trebui să exersați zilnic, dar numai șapte minute. Cât?!.. Șapte minute pe ceas. Da, este arhisuficient, cu condiția să fie în fiecare zi fără nicio excepție. Dintr-un punt de vedere, este o modalitate grozavă de a începe ziua, de dimineață, cu muzică și exerciții de dans, și mai ales cu mulțumirea și satisfacția interioară că vă apropiați – pe zi ce trece – de scopul propus: de a vă crește nivelul de dans în mod real.

Al treilea aspect este participarea la petreceri, cel putin o dată pe săptămână. Aproape toată lumea se va grăbi aici să afirme că deja fac asta. Oare?.. Depinde cum privim lucrurile, și aici apare elementul esențial.

Dacă o persoană merge la un curs de dans și asistă la curs de pe scun, privind ce se întâmplă cu ceilalți putem afirma că această persoană participă la curs?.. În niciun caz.

Ei bine, la fel este și cu petrecerile, care la origine – ca și acum – reprezintă un eveniment social. Având în vedere acest lucru, cea mai importantă activitate la petrecere este, desigur, socializarea. Câtă lume face asta cu adevărat? Destul de puțină lume. De ce nu? Din destul de multe motive, pe care nu le voi enumera aici. Însă voi face două afirmații relevante pentru fiecare participant.

Prima, în ceea ce privește femeile. Câtă vreme nu faceți altceva decât să veniți la petrecere, să stați pe scaun nevorbind cu niciun bărbat, nu se cheamă că ați venit la petrecere. Este obligatoriu, dacă doriți să dansați și nu sunteți invitate, să socializați. Asta înseamnă în primul rând să salutați și să vorbiți măcar cinci minute cu ficare bărbat pe care îl cunoașteți, și în al doilea rând să faceți cunoștință cu bărbații pe care nu-i cunoașteți. După modelul: ”Bună, eu sunt Maria...”  Garantez personal succesul cu această metodă de participare la petrecere.

A doua afirmație, pentru bărbați. Câtă vreme nu faceți altceva decât să veniți, să stați pe scaun nevorbind cu nicio femeie, și doar dansați câteva melodii, nu se cheamă că ați venit la petrecere. Este obligatoriu, dacă doriți să dansați din ce în ce mai bine, să socializați. Asta înseamnă în primul rând să salutați și să vorbiți măcar cinci minute cu ficare femeie pe care o cunoașteți, și în al doilea rând să faceți cunoștință cu femeile pe care nu le cunoașteți. După modelul: ”Bună, eu sunt Ion...” Spun asta fiindcă o femeie nu va da tot ce poate într-un dans decât cu o persoană pe care o cunoaște, persoană a cărei părere contează. Și domnilor, nu puteți fi acea persoană decât dacă socializați. Desigur, hainele, parfumul și ne-brutalitatea în dans ajută enorm.

Acestea fiind spuse, pentru a avea un drum relativ scurt de la începător la intermediar – avansat, aveți nevoie să conștientizați și să aplicați cele trei aspecte de mai sus: informația completă la cursuri, cele șapte minute de dans la începutul zilei, interacțiunea specific umană în cadrul petrecerilor. Și veți avea parte, cât de curând, de dans la MAXIM.

Despre autor

Alexandru Eugen Cristea este autor al cartii Tarraxinha - Technique and Musicality, aparuta in 2017, co-autor al primei carti de Kizomba din lume (2016) si autor al multor carti de dans, coaching si spiritualitate. 

Alexandru a fost reprezentant Kizomba pentru Isabelle & Felicien - World Team Project in anul 2016 si este atestat ca instructor de Urban Kiz de Moun si Enah de la Paris, fondatori ai stilului. 

Avand licenta internationala ca instructor de Tango Argentinian, Alexandru este editor al revistei internationale Modern Tango World, instructor autorizat de Fitness, actor la teatrul Bulandra din Bucuresti. 

Excelend in explicatii rationale, dinamica miscarii si determinarea conexiunilor dintre fizic, mental si emotional, lectiile cu Alexandru sunt adesea un carusel menit sa scoata participantii din zona de confort pentru a experimenta noi si noi posibilitati de exprimare artistica. 

De ce noi


Ai toate motivele sa participi la cursurile noastre de dans!

Metoda internationala de predare

Da, metoda face diferenta. Informatiile la zi, exercitiile special gandite pentru dezvoltarea abilitatilor de dans si abordarea moderna fac adevarate minuni. Plus, suntem certificati la nivel international de Moun si Enah, fondatori ai stilului Urban Kiz. 

Personalizare in timp real

Fiecare persoana este unica si invata in ritmul ei, prin urmare, la cursurile noastre, am renuntat de mult de etichetele de genul incepatori, intermediari, etc. Toata lumea danseaza cu toata lumea si fiecare primeste informatii in ritmul lui/ ei, ca la o lectie privata. 

Comunitatea noastra

Da, ne selectam clientii si doar oamenii faini sunt primiti alaturi de noi. Avem intalniri de grup si petreceri private, excursii, socializare, distractie si multa voie buna.  

Inscrie-te acum! Detalii aici.

Copyright © Alexandru Eugen Cristea. All Rights Reserved. 

Page Created with OptimizePress